Op het gebied van sales en marketing is het cruciaal om regelmatig de balans op te maken en de huidige situatie te evalueren. De nulmeting van WEDSTRIJDFIT, die zorgt voor verbinding tussen persoonlijke en commerciële groei. Deze nulmeting Sales en Marketing Strategie geeft inzicht in jouw huidige situatie en kwaliteiten. De nulmeting vormt ook de basis voor een doelgericht actieplan richting de gewenste situatie.
In dit blog geven we inzicht in de mogelijkheden en het proces van de nulmeting Sales en Marketing Strategie van WEDSTRIJDFIT. Deze nulmeting heeft focus op het integreren van jouw persoonlijke kracht in combinatie met de basiskracht en klantkracht van jouw bedrijf. Dit zorgt voor een succesvolle Sales en Marketing Strategie. Hiermee zorg jij ervoor dat jouw bedrijf klaar is voor de toekomst.
Wat is een nulmeting?
Een nulmeting is een startpunt voor groei en verbetering. Het stelt bedrijven in staat om huidige prestaties op het gebied van Sales en Marketing te begrijpen, obstakels te identificeren en kansen te ontdekken. Er wordt ook gesproken over een GAP-analyse. Deze GAP-analyse is een bekende methode om een vergelijking te maken van de bestaande situatie met de gewenste situatie.
Met een nulmeting Sales en Marketing Strategie kijk je naar de huidige situatie. Vanuit daar ontwikkel je een visie naar de toekomst en kunnen bedrijven beter bepalen welke stappen er nodig zijn om daar te komen. Bij WEDSTRIJDFIT bestaat deze nulmeting uit drie stappen. Dit bestaat uit Persoonlijke kracht, Basiskracht en Klantkracht. Dit wordt opgevolgd opgeleverd met een concreet actieplan. Hieronder de drie stappen van deze nulmeting.
Stap 1 : Persoonlijke kracht
Een cruciale factor in Sales en Marketing is de verbinding tussen de afdelingen en de persoonlijkheid van de betrokkenen. Alle betrokkenen hebben unieke persoonlijkheden die de interactie en besluitvorming beïnvloeden. Deze persoonlijkheidskenmerken brengen we in kaart en dit vormt een belangrijke pijler voor de nulmeting van jouw bedrijf. Jouw persoonlijk en teamkrachten combineren we met de huidige Strategie. Vanuit hier kunnen we bedrijven helpen om de Sales en Marketing Strategie te optimaliseren. Op deze manier versterken we ook de teamdynamiek en de klantrelaties. Zo gaan we samen voor een verdere structurele groei van jouw organisatie. In de volgende stap gaan we verder met de Basiskrachten van jouw bedrijf.
Stap 2 : Basiskracht Sales en Marketing Strategie
Tijdens het onderdeel Basiskracht van de nulmeting zorgen we voor een goed inzicht van de huidige situatie. We gaan ook dieper in op de fundamenten van een succesvolle Sales en Marketing Strategie. We maken visueel inzichtelijk hoe jij dit in jouw voordeel kan benutten. Het is essentieel om de kern te begrijpen van wat jouw strategie onderscheidt van de rest. Wat lost jouw dienst op voor de klant, wat zijn jouw unieke verkoopargumenten (USP’s), en welke dienst sluit naadloos aan op deze basisprincipes?
Aan het einde van dit onderdeel Basiskracht heb je de focus in jouw dienstverlening. Met deze focus sluit je aan bij de uitdagingen, waarmee jouw doelgroep worstelt. Tijdens stap 3 gaan we met Klantkracht verder in op de communicatie waarmee duidelijke wordt voor jouw potentiële klanten hoe jouw diensten het leven verbetert en problemen oplost.
Stap 3 : Klantkracht Sales en Marketing Strategie
Het begrijpen van de klant is essentieel voor succes. Dit doen we door jouw huidige klanten, ideale klanten en de juiste doelgroep te visualiseren. Vervolgens maken we inzichtelijk welke mogelijkheden er zijn als het gaat om het kiezen van de juiste kanalen en merkboodschap. Op deze manier kan je een krachtige connectie tot stand brengen. We maken visueel inzichtelijk wat klanten in jouw en het jouw bedrijf waarderen en waarom ze vertrouwen hebben in jouw merk, producten en diensten. Dit zorgt ervoor dat we een duidelijk vertrekpunt hebben wie de huidige klanten zijn, hoe betrokken en waarom jouw klanten zich gewaardeerd voelen.
Bij de volgende stap identificeren we jouw ideale klant. Dit is cruciaal in het aanscherpen van jouw strategie. Deze inzichten helpen bij het structureel inrichten van marketinginspanningen op jouw focus doelgroep die het potentieel heeft om klant te worden. We brengen de kanalen in kaart die aansluiten bij jouw doelgroep en zorgen voor de juiste merkboodschap. Dit alles wordt opgeleverd in een compact document. Met dit document heb jij jouw Sales en Marketing Strategie visueel vastlegt in combinatie met een concreet actieplan met een duidelijke focus.
Conclusie
De nulmeting van WEDSTRIJDFIT neemt Persoonlijkheid, Basiskracht en Klantkracht als uitgangspunt. Dit zorgt voor een diepgaand inzicht en een Sales en Marketing Strategie die jouw en jouw organisatie structureel versterkt. Met deze nulmeting en actieplan, legt jouw bedrijf de basis voor succes op de lange termijn. Het is een analyse van waar je nu staat en een strategische gids om naar de gewenste situatie toe te komen. Dit visuele document heeft als belangrijke afsluiter de stappen die nodig zijn om Persoonlijk en Commercieel te groeien.
Plan jouw nulmeting met Nick
Ben jij benieuwd naar de nulmeting van WEDSTRIJDFIT? Of wil je groeien met jouw bedrijf? Neem dan contact op met Nick van WEDSTRIJDFIT, bel 0658728208 of stuur een bericht via talent@wedstrijdfit.nl